Thursday, December 6, 2007

Nalle


Jag visste väl att jag var ett monster, du viskar det i mitt öra varje minut.

Men i mig bor ett ljus, och du vet att det inte går att ta.

Du kan inte väcka mig om nätterna och ge mig kramp, jag kan slå mig fri från allt.

För ljuset bor i mig, och jag har valt att det ska stanna.

Jag har valt min väg, och jag tror att det blir bra.

Jag har det bra, världen är så ljus.

Men ett monster är jag, precis som alla andra.

Jag är inte sämre än nån annan, inte bättre heller.

Jag är ett monster, en nallebjörn med ett monster inuti.

Men ljuset är bättre än mörkret, det har alltid varit så, och är.

Du har väl sett på film? Jag är ett monster som inte förstod ljuset innan.

Nu är jag en tuff mjuk nallebjörn, som förstår att jag bodde i mörkret.


Du kan inte överfalla mig om nätterna mer, jag har slagit mig fri.

No comments: