Monday, February 26, 2007

Bortblåst


Musiken börjar, de första tonerna får mig att rysa, jag får gåshud på mina armar...
- å varför detta nu? Tankarna börjar spinna runt i mitt huvud... fortsätter att lyssna på musiken, känner igen texten så väl, har lyssnat på den så många gånger, men inte denna versionen...

- den där känslan kommer...krypandes uppför ryggraden... och jag tänker inte på någonting, men ändå så tänker jag på allting... å så rörigt det blir... - varför? Jag vill stänga av, en del av mig i alla fall... men en annan del kan inte tänka sig att lyssna på någonting annat just nu... å om jag ändå kunde stänga av mig själv.. eller det kanske jag redan har?
Jag kanske är bortblåst? Kommer på att jag inte är något som jag trodde jag skulle vara... varken glad eller ledsen...- musiken fortsätter till sitt slutlättnaden av att höra henne nynna det sista i låten, får mig att inse att "nu är låten slut", och nu är det ingenting att oroa sig för... eller?

- ny låt , med mycket dunk börjar...jag känner leendet som vaknar, känner att kroppen kommer igång nu... igen...det underbara leendet som jag har... och musiken.. herregud så underbart... helt plötsligt så kommer jag på "att jag kan ju faktiskt byta låt när jag vill" ... det känns inte sådär som det gjorde förut... kroppen är liksom med på det hela nu...- tar mig friheten att byta låt, hittade någonting som var bättre, än det som var bra... det går som stötar i kroppen när den hör musiken... ja, för det är inte bara mina öron som hör den... Nää.. ska det va så ska det va ordentligt...

- njuter av musikenmen jag tar mig ändå friheten att tänka , vad som hade hänt, om inte dunket hade kommit...?

No comments: